Digital strategi

Varför behöver man egentligen en digital strategi? Det enkla svaret är att det behövs för att få ut maximal effekt av det material man producerar. Vi möter ofta kunder som känner sig besvikna över att man till exempel har producerat en jättefin film, men alltför få har tittat på den. Ibland är problemet att filmen är fin, men inte ger något till mottagaren. Ibland är problemet att innehållet sitter, men att själva strategin kring spridandet inte har fungerat.

Att bli viral och få ett innehåll att leva av sig själv är oerhört svårt. Det krävs en strategi för både organiskt och betalt (annonser) spridande av det budskap man vill nå ut med.

Det finns tyvärr ingen mall som fungerar för alla. Därför tycker vi att det är viktigt med en strategi som skräddarsys för ert bolag och utifrån era behov. Det kan vår byrå hjälpa till med. Det är först när strategin är på plats som det är dags att fundera på vilket innehåll som ska produceras och för vilka kanaler.

En digital strategi behövs även för att forma en långsiktighet där ni har koll på vad er målgrupp uppskattar och för att ska kunna bli bättre på att producera rätt innehåll i framtiden.

Det här kan vi hjälpa er med:

  1. Vi startar med en gemensam workshop där vi ringar in era behov och vilka värderingar ni står för.
  2. Efter utförd workshop får ni ett förslag på strategi samt rekommendationer på hur ni bör arbeta framåt.
  3. Vi sköter produktionen av rätt innehåll. Det kan vara filmer, texter och podcasts både för extern och intern kommunikation.
  4. Vi sköter även hela annonskampanjer på era sociala medier och hjälper er med att få ordning på era konton så att ni kan känna er trygga med att ni får bra mätning på vad som fungerar bättre och sämre. Kunskap om vad er målgrupp uppskattar är viktigt.

Vill du veta mer om vad vi kan göra för er?

Kontakta Sara Bengtsson: sara.bengtsson@systerstories.se