Kommunikationsstrategi

En kommunikationsstrategi kan vara det svåraste, men också det allra viktigaste att lägga tid på. Den skiljer sig ifrån punktinsatser som att producera en grafisk profil eller att lägga upp en digital strategi, och är istället övergripande, långsiktig och skapar ett stöd till hela organisationen. Vilka är vi? Och vart är vi på väg? Och hur påverkar det vår kommunikation?

Kommunikationsstrategin definierar företaget eller organisationen och dess värdeord och det erbjudande som är unikt för just er. Strategin är viktig för att hela organisationen ska ha en gemensam samsyn och för att både intern och extern kommunikation ska hålla samman.

En tydlig och enkel strategi gör det också enklare och mer tidseffektivt för alla medarbetare att förstå och följa den. Det skapar en långsiktighet när anställda slutar och börjar och när konsulter ska komma in och arbeta med organisationen. Ja, man sparar helt enkelt både tid och pengar på en bra strategi. Och blir bättre på att göra rätt kommunikation.

När en kommunikationsstrategi är på plats blir det enklare att utveckla digitala strategier, varumärkesarbetet och den dagliga kommunikationen på sociala medier.

Det här kan vi hjälpa er med:

  1. Vi startar med en gemensam workshop där vi ringar in era behov och vilka värderingar ni står för.
  2. Efter utförd workshop får ni ett förslag på hur ni kan utveckla er kommunikationsstrategi, samt ett prisförslag på utvecklingsarbetet.
  3. Vi tar fram en ny kommunikationsstrategi med utvald kontaktperson eller projektgrupp hos er, så att strategin grundar sig hos er.
  4. Sedan hjälper vi er med all typ av innehållsproduktion, digitala strategier och annonskampanjer.

Kontakta oss om du vill ha ett prisförslag på en workshop för att komma igång idag: hej@systerstories.se