Varför är rörlig bild effektiv i digital marknadsföring?
Det finns flera anledningar till att använda rörlig bild, som videor, i digital marknadsföring. Här listar vi några av dem:
- Engagemang: Rörlig bild fångar tittarens uppmärksamhet bättre än statiska bilder eller text. Det är mer engagerande och kan väcka mer känslor.
- Berättande: Videor tillåter företag att berätta en historia eller förmedla sitt budskap på ett mer djupgående sätt än en enkel bild eller text.
- Dela och sprida. Videor har en högre potential att delas i sociala medier, vilket ökar spridningen av ditt varumärke och budskap.
- Sökmotoroptimering. Google och andra sökmotorer värderar ofta sidor med videor högre, vilket kan förbättra din webbplats synlighet.
- Ökad konvertering. Rörlig bild kan öka konverteringsfrekvensen, eftersom det ger tittare mer information och mer effektivt kan övertyga dem om att vidta åtgärder.
- Målgruppsanpassning. Du kan skräddarsy dina videor för olika målgrupper och marknadssegment.
- Mätbarhet. Digitala marknadsföringsverktyg ger dig möjlighet att mäta resultat och analysera hur dina videokampanjer presterar.
Rörlig bild hjälper dig alltså att nå ut till din målgrupp på ett mer engagerande och effektivt sätt, vilket i sin tur kan leda till ökad uppmärksamhet, konverteringar och lojalitet.
Vi kan rörligt
Vi är tv-producenter som arbetar med både tv-produktioner och film till marknadsföringskampanjer. Vi vet vad som fungerar och hur man skapar engagerande innehåll.
Vill du veta mer hur vi kan hjälpa dig? Kontakta Louise Brun så hjälper jag dig igång: louise.brun@systerstories.se